me against the giants

Om man fick strypa en operatör så skulle det nog vara tele2. Men what to do. Livsstilen i dagens Sverige gör att internet är ett måste för att få tag på information. Som i verkligheten betyder att man måste knyta sig an till ett företag för att få tillgång till det. I det här fallet har jag, tyvärr, valt att vända mig till tele2. 

Anledningen till att jag är något irriterad är att jag beställde internet för över en månad sedan och kommer inte att få det förrän om tre veckor, eftersom tele2 glömt att uppdatera sitt system så att min folkbokföringsadress inte har ändrats. Det har resulterat till en mindre trevlig räkning, men utan en produktleverans till rätt adress (räkningen skickade de rätt, men inte produkten *stön!*).

Om man nu skulle vilja säga upp ett abonnemang så fick jag höra av en arbetskamrat att det var möjligt. Hon hade tänkt avsluta sitt mobilabonemang för att hon tröttnat på sin iphone men enligt tele2 skulle det kosta 10 000 kronor(!!).

Be careful before you choose.

Dessa jätteföretag asså. Idiotiskt att man måste bli beroende av dem för att få tillgång till det man vill ha. Man måste binda upp sig, betala en fet summa och gå efter deras villkor eftersom man, vet inte om man ska kalla det idiotiskt eller bara lathet (behöver inte vara en motsättning dem emellan), inte läser igenom allmännvillkoren i deras papper för att det är i storlek 2.

Sen kan csn slänga sig i väggen också. Det där med processer och byråkrati ska inte behöva vara så krångligt som det i verkligheten blir. Ge mig pengarna bara. Måste varje tjänsteman överallt godkänna innan det kan bli ett klubbslag?

Måttligt glad at the moment.


Kommentarer
Postat av: Nina

Tja göllet ! Surt att dom krånglar så !! Har precis köpt tele 2 kontant kort : ) hatar att binda mig med abonnemang så jag kör på kontant kort .. lycka till med allt!

2011-09-06 @ 17:35:22
URL: http://ninasofiaandersson.blogg.se/
Postat av: Tele2

Hej Emma,



Det var ytterst tråkigt att läsa att du fått ditt bredband inkopplat på fel adress. Som vi förstår är det bredband ADSL via telefonjacket som du skaffat och då kopplas bredbandet alltid in på adressen där telefonen var inkopplad när beställningen blev lagd. Ska man flytta rekommenderar vi alltid beställning av bredbandet när telefonin är flyttad till rätt adress. Om du nämnt detta men inte fått detta erbjudande får vi beklaga detta. Återkom gärna till mig på min mejl så kompenserar vi dig med månadsavgiften för dessa tre veckor på kommande faktura.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



michaela.lindell@tele2.com

2011-09-12 @ 13:44:57
Postat av: Emma

Hej Michaela. Kul att du uppmärksammade mitt inlägg. Har redan pratat med er om detta och fått en kompensation. Tackar ändå för erbjudandet.

2011-09-13 @ 22:26:33
URL: http://emmanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0