kul med nya perspektiv

Finns det någon neutral mark? Kan man någonsin ha någon form av undervisning som inte är präglad av någonting annat?

Troligtvis inte. Hur gärna man än skulle vilja breda ut ett stort smörgåsbord och säga "Titta här, välj och vraka. Du får bestämma helt över ditt liv och din övertygelse". Personen som ska välja är fortfarande präglad av andra människors åsikter och livssyn. Det går inte att komma ifrån. En människa kan inte formas av sig själv. I alla fall inte utvecklas.

Jag gillar diskussioner. Speciellt djupa diskussioner. Såna som man lägger ner lite själ på, som gör att man utvecklas. De får mig att vilja veta mer, förstå mer, att vilja lära mig mer.

Intressant för övrigt att få veta att midsommarstången står för det manliga könsorganet som ska befrukta marken.

Nu är jag gladare än någonsin att midsommarstången aldrig varit speceillt väsentlig för mina midsommaraftnar.

Feminist? Javisst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0