Stockholm i mitt hjärta

Jag längtar hem.

Jag saknar allén, sjön, Nattas balkong, Djurgården och tänka sig va, Drottninggatan. Jag saknar att sitta på café och snacka skit och dricka god cappuccino med alla vänner, dansa på Debaser tills man stukar foten, göra bort sig utan att någon vet vem man är (inte för att jag direkt har gjort mig känd här men ändå) och känna känslan av att bara vara, hemma.

De fyra senaste tisdagarna har jag tittat på Allsång på Skansen och undrat hur folk kan känna den samhörighet som jag känner i Stockholm jämfört med hur jag känner här. Det är inte alls samma sak. Skansen känns nästan främmande.

Nu firar hela Stockholm 080808 och jag är inte där.

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag och Stockholm saknar dig!

2008-08-09 @ 17:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0