skiter i jantelagen

Måste bara få vara lite stolt. Även om jag är osäker på min politiska ståndpunkt och inte är helt säker på hur jag ställer mig till ipred-lagen så är jag ändå tacksam för min pappas insats. (Han är riksdagsledamot)

I debatten kring ipred-lagen hit och dit som har pågått under hösten är det ingen som har tagit upp den retroaktiva biten. Det som gör att om lagen skulle träda i kraft så skulle alla som redan innan brutit mot den nya lagen straffas. Det vill säga alla som någon gång under sitt liv laddat ner. Tills pappa tog initiativet och tryckte på att lagen enbart ska gälla från och med när den träder i kraft.

Han räddade skinnet på oss alla som laddat ner.
Det ska han ha cred för.

Kommentarer
Postat av: Basti

Hälsa din far och tacka! :)

2008-12-30 @ 11:20:27
URL: http://www.helbild.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0