Kairo

Kairo Kairo Kairo. En stad i ordnad kaos. Koldioxidhalten ger avsmak pa tungan och de slanger skrap overallt eftersom det inte finns natt sopsystem. Husen ser fallfardiga ut, betonghoghus med tvatt hangandes utmed balkongerna. Men det ar fashinerande hur ordnat det ar mitt i all misar. De ar vanliga och trevliga, forutom de som kastar kommentarer efter en, men sana finns det val overallt.

Flygresan hit var ju sa dar halvt rolig. Var i fyra lander inom ett dygn. Tva nya ord har kommit in i varat vokabular.
- Alitaliamacka
- Alitaliagron

Och det ar val inte direkt nagra positiva ord.

Jag korsade en sexfilig gata igar. Tror det var sexfilit. Eller vadda filer, det existerar inte. Det ar en stor gata dar det kor enmassa bilar hipp som happ, och overgangsstallen, vad ar det? Har far man sicksacka sig fram, helt galet. Men bilarna kor inte pa en, de stannar snallt. Och tutar, det gor de standigt. Vad roligt om man skulle borja med det i Stockholm. Haha! Folk skulle ju fa panik.

Vi ska te Alexandria idag. Se Egyptiska biblioteket och grejer. Intressant. Det finns sa sjukt mycket att se. Forhoppningsvis hinner vi se lite pyramider nasta vecka.

Ja, jag har nog andrat min uppfattning om denna resa. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0