almedalstankar

För ett årsen var det tänkt att jag skulle bevaka Almedalsveckan. Jag torkade bajs istället. Nu är det Almedalsveckan igen. Och jag vill dit. Jag vill vara där. Bevaka, kritisera, granska och förstå. Motvilligt har politik blivit sjukt intressant. För det handlar om vad för liv man som medborgare har rätt till att leva. Det är genom politik folk får frigöra sig, uttrycka sig och påverka vilket samhälle man vill leva i.

Jag står för frigörelse.
Det är så oerhört viktigt.
Att få känna sig fri.

Ja, kompromisser är viktigt. Man måste möta halvvägs för alla är inte lika. Men att ändå få andrum. Få förståelse. Tänka fria tankar, tycka fria åsikter.

En mycket vis man sa en gång:
Sanningen ska göra er fria.

Det är ett budskap som politiker borde följa. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0