otålig? jag?

Man kan bli irriterad för mindre. Men vissa kommuners hemsidor (nämner inga namn) kan göra mig tokig när jag letar efter olika fakta. Var finns skolmatsedeln, var finns övergripande fakta om kommunen, vad för aktiviteter finns att göra och vem bestämmer vad egentligen?

Layout betyder mycket. Väldigt mycket. Och namnen på länkar. Miljö och trygghet liksom. Jaha, och vad finner jag där? Jag är faktiskt inte beredd att acceptera hur många klick som helst.

Sen drar det lite i min feministiska ådra när jag läser om kommunernas utveckling i Sverige i modern historia. Någon, som inte har undertecknat med sitt namn, har beskrivit hur kvinnorna förändrade kommunerna efter andra världskriget när de ville lämna hemmen och börja jobba. Personen, som jag fördomsfullt utgår från är en man, berättar vad kvinnorna började jobba med. Omsorg och vård självklart. Sen kom det mest retsamma. Att dessa områden kallas för de "mjuka" områdena. Mjuka ...

Texten uppdaterades 1 maj 2008. Säker på att den inte uppdaterades 1 maj 1958?

Nej min stubin är inte den längsta. Men i teorin ska tekniken och attityden vara lite längre fram än vad som framstår i praktiken. Vi kanske inte är så moderna som vi vill påstå.

So long suckers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0