fångad av en stormvind ...

Folk blir tillsammans, flyttar ihop, skaffar barn, separerar och blir tillsammans igen runt om i min bekantskapskrets. Och jag som fortfarande är nånstans runt 17 i mina ögon förstår inte riktigt vad som händer. Nej, jag är inte speciellt mycket äldre men nu känner man folk som till och med börjar snacka giftemål. Och vi är lika gamla ...!

Sånt finns inte i min värld. Inte på långa vägar.

Varför ska man ha så bråttom? Varför måste allt ske just nu?
(Harkel... mitt tålamod är väl inte heller det största men i alla fall ...)

Det skrevs om att en komet skulle korsa jordens bana inom ett decennium för några år sedan. Jag glömmer aldrig den löpsedeln, och kan ibland undra om tystnaden beror på falskt alarm eller för att jordens befolkning skulle drabbas av panik och systemet skulle kollapsa och allt bara skulle bli kaos. Om vi visste menar jag.

Men så tänkte jag lite till, om det var sant, hur skulle jag välja att leva mitt liv då?
Svaret blev, som vanligt.

Ja, jag erkänner, jag kan väl stämpla mig som moraltant, men ibland blir jag irriterad. För det känns som om vi är tillbaka på högstadiet där sjuorna förlovade sig redan efter två veckor och trodde att det var livslång kärlek, när det egentligen bara var en trend ...

Kommentarer
Postat av: vickepicke

jag läste i metro för ett tag sen om giftemål och så stod det en lista på varför folk gifter sig och nr ett på den listan va "för att det är inne" då skrattade jag för mig själv.

sjukt konstigt.

var på bröllop i helgen, då gifte sig en vän till mig som är precis lika gammal som mig. sånt känns konstigt.

jag tänker lite såhär också, det är inte rätt för mig, men sen är de bara att välsigna dem som det känns rätt för typ. som min syster som är 23 och är gift, bygger hus och har en son.

2008-05-23 @ 11:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0