grupptryck?

X: Har du gått med i Stoppa Ipred ännu?
Jag: Va?
X: Ipred-lagen ger privata företag rätt att kolla upp privatpersoner och ge dem böter för att de laddar ner.
Jag: Är det en Facebookgrupp?
X: Ja. Gå med!

Jag FATTAR INTE hur man kan tycka att en Facebookgrupp har en sån makt att den kan stoppa eller få igenom lagar!

Kom igen! Det här är helt absurt!

Visst, man kan visa sin åsikt genom grupper. Men det här är en community. Och människor går med grupper hipp som happ utan att riktigt ha koll på vad de är med i. Och folk tror att de kan styra politik genom att joina en grupp?

Anslut er till ett parti i stället för att tro att eran röst hörs via Facebook. Och det är ännu fjantigare att medierna skriver hela artiklar om att folk ändrar civilstatus.

Jag vägrar tro att Facebook har en sån makt. Jag vill inte leva i ett samhälle där folk kan gömma sig bakom grupper och styra landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0