res och utvecklas

Jag vill resa. Jag vet inte var. Men jag vill resa.

För jag kan bli rädd för människor som bara ser sin omgivning som den allra bästa i hela världen och det enda som är värt att bry sig om.

Gång på gång blir jag påmind om stockholmarnas hybris genom bloggar, debatter och whatever. Ja, jag är en av dem. Som dock flytt till småländska skogarna och fått andra perspektiv.

Å andra sidan finns det människor här som skryter om att det rent statistiskt sett är världens bästa plats att bo på. Här är vi lyckligast. Bäst integration, lägst arbetslöshet, god gemenskap i världens jämställdaste land. Kan det bli bättre?

Patriotism. Good or bad?
Som sagt, jag vill ut och resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0