tillräckligt mogen för min ålder?

För snart två år sedan skrev jag en krönika om att bli vuxen. Jag ställde frågan om jag var det då jag hade bestämt mig för att avsäga mig alla tonårscommunitys och istället börja läsa sidor som politikerbloggen.se och resume.se.
(Det roliga är att jag sedan började skriva för politikerbloggen men det är en annan sak)

Krönikan berättade om hur dåligt jag mådde över att släppa taget om min tonårstid. Men att det var ett faktum, ett måste. Jag blev så drastisk att jag till och med klippte av mig min fjortisfrisyr och blev en pagetjej. En vuxen pagetjej som läste om politik och viktiga saker som hände i medievärlden.

Jag kan sakna att jag stängde av mig från lunarstorm än. Inte för att jag hade så mycket att göra där utan för att hela mitt tonårsliv fanns där. I sex år hade jag skrivit dagboksinlägg, offentliga som privata, och jag sparade inte en enda. Impulsivt sket jag i lunarstorm utan att tänka på konsekvenserna.

Jag var nog inte redo.

Imorgon blir jag ett år äldre än idag. Och fortfarande känner jag mig inte vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0