morr!

Biljard igår. Det va kul. Försökte lära mig dricka öl. Gick så där. (Har fortfarande inte förstått grejen med att lära sig tycka om saker bara för att man ska)

Blev medveten om vilken liten bubbla jag lever i när vi satt där och snackade kvinnans rätt och vilket patriarkat vi fortfarande lever i och jag ser hur en full man slår till en kvinna vid baren. Helt random. Disch! Hennes huvud flyger bakåt och håret efter. "Vilken jädra smäll" som dynamitharry skulle sagt.

Första gången jag ser en man slå en kvinna, live.

Gick fram och frågade hur det va med henne. Det hon svarar är "syns det något?" Som om det är det som är det viktigaste! Shit. Sen går hon därifrån.

Gubben säger sitt till bartendern som sedan går fram till mig: "De är bara fulla och tydligen tillsammans. Hon hade slagit till honom tidigare".

Jo, för då är det okej. Förlåt, jag glömde.

Att folk accepterar att bli behandlade på ett sånt kränkande sätt. Det är helt sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0