tick tack? hujeda mig

När de inte är i trotsåldern, har kolik eller gnäller på annat sätt, så är barn ändå rätt söta. De har roliga funderingar och uttryck som man inte kan annat än le åt.

För ett tag sedan hade jag på mig en tröja där det stod "ord är mer än tre bokstäver" när några av syskonbarnen var och hälsade på. Den äldre flickan sa "ord är inte alls mer än tre bokstäver. o r d. det är tre bokstäver."

Jag försökte förklara för henne att ord skapar känslor. Tex att om jag säger att hon är snäll och duktig så blir hon glad. Om jag säger att hon är dum och elak så blir hon ledsen. Ord är alltså mer än tre bokstäver. Jag kände mig mycket stolt som kunde förmedla djupa tankar till nästa generation. Men icke, ord var fortfarande inte mer än tre bokstäver. :)

En annan gång hade de fått nallar av mams och paps där det stod en lapp "till våra älsklingar". Deras respons blev glada miner och kommentaren "vi tror de var till oss".

Kära hjärtanens och hujeda mig är också sköna uttryck, och hur underbart är det inte när man träffar dem efter lång tid och de springer fram till en och kramar en så hårt att man faller till marken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0