wacko-generationen?

Ska man börja byta ut tunnelseende med datorseende? Nätperspektivet blir allt viktigare och man dömer världen utefter vad man ser på sin lilla skärm. Nej nej förlåt, jag menar facebook-skärm.

Jag dör.

Suck!

By the way läste jag en jättebra krönika (som jag inte kan leta mig fram till på nätet) i Metro Stockhom (7/8-09) i fredas som riktade sig mot alla 60-talister. Hon menade att deras barn lever i ett samhälle där man bland annat bloggar om sina känslor så mycket som möjligt men så fort en lärare frågar hur denne mår får läraren till svar "det har fan inte du med att göra" och man lägger upp massa bilder på facebook, bilddagboken eller på sin blogg men har ångest över att vara med i skolkatalogen.

Hon skällde ut 60-talisterna rent ut sagt. Och berättade klockrent att barnen hellre vill ha föräldrarnas tid än att mamma och pappa ska sitta och twittra hela dagarna.

Om det fysiska är som helt blortblåst så finns ju alltid möjligheten att läsa sitt barns blogg eller titta på barnets bilder. Sånt kallas u p p m ä r k s a m h e t.

Tjejen är född -92! You rock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0