töntiga svenssonstil

Politiskt korrekthet. Dagens mest eftersträvande livsstil. För visst måste vi tycka, tänka och bete oss politiskt korrekt? Jag har hamnat i fällan och det suger.

För att höra att folk är omoraliska i tv som tycker att lögner är bättre än sanningar (om det är så att sanningen skadar mer) fick mig att känna mig som en överklassdam som drack te och satte i halsen. För jag som vanlig människa får kanske säga nån vit lögn då och då, men de, de som är offentliga personer. Ska de säga att det är mer rätt att ljuga än att tala sanning?

Vi förväntar oss så himla mycket av en del personer att vi glömmer att de är människor. Vi glömmer att vi är människor. När sanningen kommer fram så är det ändå skönt att tänka att nä, jag behöver inte vara politiskt korrekt. Jag får ha mina egna åsikter, jag får tycka och säga precis vad jag vill. Det är det som är åsiktsfrihet och det är jag så himla tacksam för.

Tyck som du vill och stå upp för det. Det det inte alla som får göra. (ursäkta min politiska korrekthet. can't help it, i'm stuck)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0