finns kärleksfull frihet?

Ju mer man tänker på det. Hur sjukt är det inte att tro att man kan äga någon? Vad är det för rätt man tror att man besitter. "Jag har känslor för dig så därför kallar jag nu dig för min. Bara min."

Finns det någon kärlek utan en vilja att äga?

Eller makthavare som tycker sig veta bäst och bestämmer hur folk ska leva. För folk vet ju i allmänhet inte hur man lever. Ordning och reda ska det vara. Ja just det. Följer du inte det vi har bestämt då ska du bli avskaffad rätten att leva som en fri människa. (Bara för att klargöra: jag är ingen förespråkare för anarki)

Jag vill också vara som pojken i Alkemisten. Jag vill också vandra, vara fri och följa mitt levnadsöde. Inte anpassa mig efter andras vilja (dock är det viktigt med respekt).

"Den som ingriper i någon annans levnadsöde kan aldrig finna sitt eget."

Boken bekräftar i alla fall mitt motto: Följ hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0