tyck som du vill

Jag blir faktiskt irriterad.

Visst fine, om en person har värderingar som jag tycker är helt uppåt väggarna och skapar frustration inom mig så kan jag tänka "hur kan den här personen ha så FEL?! Inser han/hon inte att det här varken är etiskt eller realistiskt?"

Jag kan bli skitförbannad och kroppen förbereder sig instinktivt för en attack. Men slår jag? Nej. Går det inte att diskutera så drar jag någon annanstans i stället för att avreagera mig.

Till min poäng. Jag tycker det är viktigt att folk får ha sina åsikter. Varken jag, du, vi eller dem ska tycka något för att man "ska". Man ska tycka för att man tycker.

Så tycker i alla fall jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0