ska det va så ska det va?

Emma is confused. Eller kanske inte. Eller.. A.. I alla fall. Det finns ju olika typer av feminism som det finns i de flesta ismer och teorier. Men. Just a question.

Är det inte okej att vara feminist och tro på kärnfamiljen samtidigt? Måste man tänka som Gudrun Schyman för att få kalla sig feminist?

Är antagligen ute på djupt vatten eftersom jag själv kan tycka att kärnfamiljen är eftersträvnadsvärt precis som jag tycker att jämställdhet är eftersträvnadsvärt.

Men ibland undrar jag. Om folk i allmänhet ser det som motsatspoler.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Vad är kärnfamiljen egentligen, kan du förklara det för mig?

2009-05-12 @ 10:32:15
URL: http://handling.blogg.se/
Postat av: Emma

Det kanske finns olika tolkningar, men min definition är i alla fall att de föräldrar som har hand om ett barn inte skiljer sig/separerar/gör slut utan håller ihop.

2009-05-12 @ 17:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0