oh ridge, marry me!

Såpan Glamour måste vara en av de mest iq-befriande serier som visats. Jag lovar att den serien har hämmat min intelligens (och många andras) genom sina incest- och drama queen-scener. Tyvärr så tog det sin lilla tid innan jag insåg det. ...

Slog på tvn när jag kom hem från skolan då jag kände att jag bara behövde koppla bort allt och sluta tänka en stund. Ungefär samma tid som såpan började.

Och det slog mig. Inte bara hur hemskt dålig serien är (och hur mycket jag bör skämmas som för några år sen faktiskt följde den) utan vilka karaktärer som finns. Huvudsnubben velar mellan två kvinnor och har gjort det alltid sen jag såg programmet för första gången. Och kvinnorna slåss för honom. Kvinnorna håller fast vid samme man och tror att det är ödet och vägrar se åt någon annan, medan mannen växlar titt som tätt och "kan inte bestämma sig".

Vekling. Tönt.

Och jag är töntig som ens bryr mig. Men så äckligt stereotypiskt, mannen är i fokus och kvinnorna avgudar honom. Kan inte manusförfattarna avsluta serien med att kvinnorna inser hur lite värd snubben är som "älskar båda två lika mycket att han är otrogen med den ena och den andre titt som tätt" och hur mycket bättre de mår utan honom i sina liv?

Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0