allt för att bevara status quo

Ju mer jag läser om samhället desto mer skeptisk blir jag. Ju genomskinligare maktskikten blir och ju tydligare hierarkin blir tappar jag bara mer och mer förtroendet för myndigheter, massmedia, politiker och andra makthavare, som låter sig styras av makt och fåfänga.

Det kanske låter lite för hårt draget. För det finns ju alltid de som faktiskt vill göra gott, som arbetar hårt för att de tror starkt på något.

Men det är svårt ibland att låta bli att vara cynisk.

Speciellt när Obama ska tilldelas Nobels fredspris, att (nämner inga namn) vissa politiker trycker ner andra för att lyfta upp sig själva, att svininfluensan allmänt sett hamnar i samma kategori som pesten och att vaccinet lyfts fram som en räddare i nöden, att min tilltro till FN har minskat efter att jag har förstått hur organisationen är uppbyggd osv.

Det som man tar som självklart. Det är inte alltid speciellt självklart.

Men för all del. Jag kan ha fel. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0