nån måste ju vara det..

Ibland tänker man (jag) att man (jag) skulle kanske vara en sån där modebloggerska egentligen. Som lägger upp outfits och står så där konstigt böjd och tittar in i kameran och leker cool. Men jag är inte sån.

Eller att skriva "Idag har jag bakat kanelbullar för hela slanten och myser med älsklingen framför ensam mamma söker". Men jag är inte sån.

Istället tänker jag politik och tittar på Kalla Fakta och blir rädd för Säpo. Blir irriterad på människor som inte reflekterar och tycker att innehåll är viktigare än utseende.

Kan inte rå för att makt är så intressant. Inte modebloggerska-makt utan institutionernas makt, politikers makt och näringslivets makt. Makt som bestämmer över våra liv, våra hjärnor och våra kroppar. Och hur fel det kan bli om vi som medborgare slutar tänka och bara gör, utan minsta reflektion på vilka konsekvenser det kan få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0