mellan skönhet och intellekt

Manikyr idag. For the first time in my life. Kan man ha så här fräscha naglar? Nagelbanden kändes och såg lena ut som babyhud när hon var klar. Detta får man göra om. Tror det är sant att man känner sig snyggare om naglarna är fixade. De blänker. *nöjd* Och handmassagen.. Gosh! Lagom skönt eller. Mer handmassage åt folket.

Men nu får man pusta i stället. Denna hemtenta. For real! Jag behöver bara hitta ett enda belägg för mitt sista påstående, som jag vet är sant, i en himla engelskabok. Underförstått så är ju hela boken ett belägg för att kvinnan varit (och fortfarande är) underställd mannen i samhället. Men hittar jag en konkret mening som bekräftar? Of course not! Himla akademisk formaliaskit. Men när jag väl hittar den där förbaskade meningen, då kan jag pusta ut.

Men fram till dess. Keep looking.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0