små sanningar

Det är ganska sjukt att man faktiskt tillfångatar djur, sätter dem i bur i enbart syfte för att underhålla människor. Skansen känns med ens motbjudande. Visst visst, nu är de flesta födda och uppvuxna där men for real. Hur konstruerat är inte det på en skala? Tänk att växa upp i en bur liksom.. "Hej här är jag, jag ser rolig ut, skratta åt mig, ha ha ha.."

En annan störd realitet är att människor verkligen letar efter syndabockar. "Vems fel är det egentligen? Vem kan man skylla på? För jag tänker då minsann inte ta något ansvar. Jag har ingen som helst del i det här, det måste vara någon annan som förstör hela tiden."

Det är inte lätt att vara människa, men man gör så gott man kan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0