idioti

Inser hur lätt det är att bli så himla arg på någon som har åsikter som går tvärtemot mina. "Hur kan du va så dum i huvudet?" tänker jag och har ingen lust att prata med människan. "Idiot".

När det egentligen bara handlar om trångsynthet och att min autopilot blir störd och hamnar ur balans. "Tyck som jag, bete dig som jag, var som jag så tycker jag om dig. Annars blir du jobbig". Personen blir ett störigt moment. Någon som ifrågasätter mitt sätt att vara.

Detta visar ganska tydligt hur lätt jag kan hamna i den där fällan som jag själv ogillar: Tyck som du vill men tyck rätt.

Man har inte rätt att säga åt folk vad de ska tycka.
Det enda man kan göra är att försöka påverka dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0