i'm a new fan

Hur orkar heltidsarbetande ensamstående småbarnsföräldrar som ibland behöver två jobb överhuvudtaget? Jag förstår inte. De måste va bland de starkaste människorna som finns. Så mycket energi som krävs. Så mycket tid och pengar och ork och.. överlevnadsinstinkt! Känner mig så sjukt bortskämd. Efter en jobbig dag på jobbet har jag möjligheten att slänga mig på soffan och vila tills jag orkar stiga upp igen. Jag måste inte passa tider, jag måste inte (än så länge) oroa mig alltför mycket för ekonomin och inte heller visa (i alla fall inte jättemycket) hänsyn till andra som ska komma före mitt eget välbefinnande. Än så länge har jag något som kallas egentid. En dyrbar tid.

Och dessa människor ser samhället ofta ner på och mer och mer stör detta mig. Jobbet inom hemtjänsten får mig väl att vakna upp. Eller så har jag bara mindre energi och tackar för att jag inte behöver slita sönder min kropp mer än nödvändigt.

Beundrar dem i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0