det går liksom bara inte

Chic lit-böcker. Eller kanske mer Hej-jag-är-snygg-men-har-inte-förstått-det-än-och-har-problem-som-kommer-lösa-sig-när-jag-i-slutet-finner-min-drömprins-böcker.

Ibland tänker jag "jag hade kunnat skriva bättre".

Citerar som ett exempel (minns inte exakt så det blir min egen version):

"Hon satt på caféet och smuttade på sin cappuccino och såg sin mamma komma in genom dörren så där nonchalant som hon alltid gjorde. De här luncherna, obligatoriska och näst intill outhärdliga, men som hon ändå visste gjorde mamma gott.
- Jaha, och så äter du ingenting som vanligt. Du ser ju ut som en sticka!
- Mamma...
- Mamma vad? Du menar en sån där som man brukar kalla den som har uppfostrat en och som man ska kunna ty sig till och känna sig trygg med?

X ville bara gå därifrån. Hon orkade inte med sin mammas attityd. Men det var ju bara att det var precis det hon var. Hennes mamma."

SNYFT!

Att jag faktiskt fortsätter ge dem en chans. Nä, dags att hitta bättre genres.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0