well.

Nya svarta persienner. Fett nöjd. Nu är det äntligen mörkt i rummet när jag vaknar. Lövely. Man får nästan intrycket av att det är vinter. Men icke. Frukost på altanen är minst lika underbart. Det är sommar och jag njuter.

Efter den här dagen kanske jag dock inte kommer va lika munter. Paintball. Aj tänker jag spontant. Men har man gett sig in i leken får man leken tåla. Kommer se ut som en dalmatiner när jag kommer hem. Wish me good luck.

By the way inser jag att jag kanske engagerar mig i min b-uppsats lite på fel sätt. Men hur kan man inte bli upprörd av att läsa sverigedemokraternas partiprogram liksom att se igenom deras retorik i artiklar då de bara letar argument för att skicka tillbaka människor "där de hör hemma". Som om etnicitet är något verkligt. Etnicitet är bara en etikett. Ett sätt att göra skillnad på folk och folk. Dom är lite bättre än Dom Andra. Idioti.

Människor behöver visserligen något som förenar dem. Men nationalism är knappast det bästa sättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0