Dag 2 - Min första kärlek

Dagens ämne handlar om något som kan få mig att le ända upp till öronen - kärleksrelationer. :) Finns det något bättre? Något roligare? Något mer romantiskt eller fantastiskt att höra om? (för andra så kanske ja, men jag älskar att höra om relationer) Så fort jag fått höra att folk blivit kära och det är besvarat kan jag skutta runt som om jag själv var inblandad. Så detta ämne är lite roligt för mig.

Första kärlek är ändock en komplicerad definition. För kär var jag nog inte när jag först sa att jag va kär, men det kanske ändå kan va kul att ta det från början. :p Jag minns att jag gillade A på lekis, men det var mest för att min storasyster tyckte om hans storebror så vi kanske ska hoppa det. Sen var det B där kärleken varade till och från mellan låg- och mellanstadiet, men för att analysera mig själv så hade jag två vuxna bröder med seriösa förhållanden och jag trodde att den första man hittade skulle man hålla sig till. Japp. Sån var jag som 9-åring (tills jag insåg att det inte behövde vara så :p).

Nu snurrar tankarna lite här. Ens första kärlek. Ska man räkna då man kände sig riktigt förälskad för första gången eller när man faktiskt älskade någon för första gången? Min definition går nog vid första förälskelsen. Hoppas det är okej.

Jag skulle börja nian och hade fått kontakt med C när jag skulle åka tåg sent hem en kväll. Utan något vidare intresse tog jag hans nummer och utan att veta vilka konsekvenser det skulle ge. Efter någon månad var jag tokförälskad. För att exemplifiera: Jag var tvungen att ringa honom kl 4 morgonen efter att vi blivit tillsammans bara för att dubbelkolla att han var min (jag var rädd att jag bara hade drömt det hela).

Sagan fick dessvärre inget sött slut men förälskad, det var jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0