vamos

Nu börjar praktiken på allvar. Vi har fått schemat som kommer gälla resten av tiden och kanske är det först nu jag börjar förstå att jag faktiskt är här. Och att jag ska vara här ett tag. Leva i nuet har fått en starkare innebörd.

Att umgås med barn är en spännande utmaning. Speciellt när alla pratar i mun på varann på ett språk jag inte helt och hållet behärskar. Men det är kul, och de har tålamod och vill väl. Får se vad min roll i klassrummet blir framöver.

Idag ska vi på utflykt. Till Chapare, fem timmar härifrån, och ska va där till lördagmorgon. Det ska bli kul. :) Se lite mer platser i Bolivia.

Btw,
1 Kor 1:26-31 och 2 Kor 12:9

Dessa verser har hjälpt mig de senaste dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0