hujedamej

Om man bloggar två inlägg under samma kväll, har man något liv då?

Let's hope. :p

Men. Något som gnager mig. Eller som gör sig påmint ibland. Främst genom tv-tittande, på serier, som handlar om rättegångar och rättvisa i allmänhet. Så finns det alltid de där ingredienserna som får en (mig) att vilja skrika högt och ropa "Fel fel fel! Sluta, det handlar om människor!" (det låter så där störande politiskt korrekt men jag har bra inlevelse :p Och ja, jag vet att det handlar om serier)

Men att det existerar korruption och partiskhet och högmod i verkligheten är ingen hemlighet. Och jag blir bara.. helt tagen av de olika fallen. Till exempel, en man blir dömd för våldtäkt han inte begått. Tio år senare hittas den riktige gärningsmannen som faktiskt erkänner, men, han hinner ta livet av sig innan rättegången. Den oskyldige mannen, som förlorat sitt sociala liv med familj och vänner och allt vad det innebär får sitta sina 15 år till. Oskyldig.

Ja jag är känslig. Men på riktigt. Sånt händer också i verkligheten, att man dömer fel. Av misstag men också för att sopa fall under mattan, för att hålla varann om ryggen.

Som i senaste avsnittet: "It's just a kid"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0