say what?

I Uppsala finns det fyra olika bussbolag, och enligt en mindre trevlig busschaufför behövs det tydligen ett busskort för varje bolag för att kunna färdas fritt i kollektivtrafiken (smidigt Uppsala). En annan mindre trevlig chaffis valde även att köra iväg trots att tre kurskamrater kom springande mot bussen (som för övrigt hade slutdestinationen Knutby). Dessutom har det regnat nästan varje dag.

Ändå kan jag tänka mig att bosätta mig i Uppsala någon dag. Kanske beror det på umgänget med sköna människor den senaste tiden, eller så känns det som en lagom stad att bo i. Vilket som. Jag trivdes.

För övrigt fick jag en positiv överraskning idag. En av kursdeltagarna visade sig vara min syssling. Helt wierdo. Men fett kul. :) Så, av sex personer som åker iväg till Bolivia kommer tre stycken att vara släkt, med mig som gemensam nämnare.

Well. Livet är lite tokigt ibland. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0