challenges

Beach volley och spanskalektioner idag. Rätt skön kombination. Inser dock att jag passerat den där åldern då man har lätt för att lära. Gick igenom imperfekt bland annat. He ha has hemos han.. Eh.. just det. Oregelbunda och regelbundna verb and so on. Minns tillbaka varför jag inte gillade språklektionerna, grammatik är verkligen inte min starka sida. Däremot snackade vi politik på spanska sista lektionen. Det uppskattades. ;)

Vi fick även våra scheman idag by the way. Det börjar verkligen dra igång nu. Testa mission. Testa. Mission. *smakar på orden* Det känns stort. Praktisera i en församling. På spanska. Med barn och ungdomar, och kvinnogrupper. Vilket förtroende.

På söndag ska vi tydligen gå å se fotbollsderby mellan gudstjänsterna. För 15 spänn. Helt galet billigt. Blir det första derbyt jag ser live. Ska bli intressant att se. :)

Hasta luego

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0