algunas cosas que yo he aprendido aquí

För svenskt choklad är ju bland det godaste som finns. Marabou mjölkchoklad. Eller Lindt mörkchoklad. Till kaffet. Kombinationen av detta och cochabambianskt klimat kan ju knappast bli bättre. 

Den senaste veckan har jag börjat titta tillbaka på den här tiden och tänkt vad det är jag egentligen har lärt mig. Det är rätt mycket grejer ändå, eller saker som har blivit självklarheter men som inte kommer att vara självklarheter i Sverige. Som att leva i nuet till exempel. Det är asskönt. Det präglar liksom hela ens vardag. Man bara är. En fantastisk känsla.

Nånting annat jag har kommit underfund med här, som jag nog skrivit om innan, är nog kärlekens betydelse. Jag anser mig nog inte godta meningen "jag tror inte på kärleken" längre. Det är så sjukt lätt att ge upp och man vill ibland bara gå i ide och slippa allt. Men kärleken är ett val. Man väljer kärlek. Visst kommer kärlek oftast när man som minst väntar den, men när det gäller en själv, när det gäller att visa kärlek till sin omgivning, så handlar det om ett val.

Man kan välja bort kärlek. Men man kan inte säga att den inte finns. För det gör den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0