annat perspektiv

Ja. Jag kan längta hem. Ja. Jag kan ha vart måttligt irriterad på informationsbristen på kursen och ja. Att människor i detta land lever lagom anarkistiskt och inte alltid tar hänsyn till andra har ibland varit så frustrerande att jag inte velat vara med mer.

Men. När jag tänker efter så kan jag inte vara gladare att jag åkte hit och har fått se en annan kultur, fått större och nya perspektiv och lärt känna människor som bär på en sån visdom som jag knappt visste fanns. Det finns så mycket som jag inte visste fattades hos mig, omkring mig och i den svenska kulturen. Tankesätt och värderingar som kan vara jobbiga att följa men som i slutändan ändå leder till det bästa levnadssättet, eller det som jag tror är det bästa levnadssättet. Så många aha-upplevelser och konstateranden.

Man kan inte gilla allt, men jag tror på att pröva allt och behålla det goda. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0