bull

Det finns de som gillar att snacka skit. Som väldigt mycket hellre ser det negativa hos människor än det positiva. Jag kan vara ganska mycket pessimist ibland, men for real. Hjälp. Skaffa er ett liv. Vad tjänar det till att störa sig på alla människor i hela världen hela tiden? Inse att människor har brister. Precis som ni.

Det tjänar liksom ingenting till. Inte i längden. Av erfarenhet vet jag det. Men det kanske är just erfarenhet ni behöver för att förstå. Att människor fungerar olika.

Kanske är jag för präglad av att pappa har vart politiker för ett parti som inte sällan fått motstånd av många i min bekantskapskrets. Detta har nog påverkat rätt mycket mina funderingar kring vad som är rätt och fel åsikt, finns det objektivitet, varför tänker och gör människor som de gör osv. Jag insåg rätt tidigt att människor inte alltid hade samma åsikter om saker och ting.

Poängen är alltså att jag kanske funderat några extra varv på att det finns olika synsätt och att det påverkar min syn på människors beteenden.

Eller så är jag bara trött på att folk höjer upp sig själva genom att se ner på andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0