jag trivs bättre här, där jag får lukta på blommorna..

Hur kan människor ha så mycket energi? Jag känner mig som en gammal hund. Jag trivs bättre här, i mitt lilla hörn efter att ha fått min dagliga motion, typ. Andra är som "först gör vi detta, sen gör vi så, efter det ska vi göra det här och vi kan inte ta det lugnt nu, nej nu ska vi göra det här". And so on.

Har liksom bara inte samma behov av att ständigt vara på gång.

Och jag inser att karismatiska gudstjänster, även i ett land som Bolivia, är något som gör mig skeptisk. Det vart bibelläsning i bänkraden när folk gick fram (sprang fram) och skulle få del av Anden som pastorn skulle vara en kanal för genom att lägga händerna på deras huvuden. Detta samtidigt som någon sjöng "Fuego fuego fuego fuego fuego" (fuego = eld) typ hela tiden (låten Fuego del Señor är visserligen bra men jag fick nästan lite känslan av hetsstämning vilket jag inte riktigt tyckte om).

Men man ska inte döma. Gud verkar säkert på dessa möten också. Men det är inte ett sätt som passar mig. Det ger liksom inte tid för, reflektion. Något som jag värderar väldigt högt.

Kanske är det något som hänger ihop med mitt behov av att ta det lugnt och bara få vara en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0