la verdad?

Okej. Jag var lite cynisk (i kommentaren för inlägget "salud") när det gällde föreläsningen om Herbalife och att det är lite svårt för mig att förstå hur människor som lever i sydamerikas fattigaste land ska ha råd med en kur som jag som svensk drar mig lite för. Men i dag var det dags för en frukostkur igen, denna gång gratis (vi betalade tydligen för tre dagar i fredas), och hallå pigg som en lärka. Det ger i alla fall effekt. :)

Nu håller vi på och läser lite pingsthistoria för övrigt. Snark tänker du. Det tänkte jag också. Men eftersom jag är uppvuxen inom pingst så får jag en hel del aha-upplevelser när jag läser och uttryck och åsikter som människor i min omgivning haft och har får helt plötsligt en större förståelse när man sätter in dem i den kontext de kommer ifrån. Det finns tydligen förklaringar till det mesta. :p

Inte för att jag har ändrat uppfattning och håller med om att dessa uttryck och åsikter är de rätta, men irritationen för dem har minskat otroligt. Och igen blir jag påmind om att traditioner eller kulturer inte är sanning gjutet i sten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0