maravilloso

Har man nåt liv, höll jag på att skriva, när man bloggar fler än ett inlägg per dag. Men så kom jag på att det finns de som livnär sig på detta och de som jobbar för att få livnära sig på det. Fast jag kör ju inga out fits-bilder (tack och lov?) men jag inser att när jag är inne i nåt så vill jag gärna dela med mig av tankar kring det. :p

Läser lite teologi i kurslitteraturen nu. Känns som att min hunger mättas något efter alla galet många frågor som kan snurra omkring i hjärnan. Men några saker som egentligen inte har så mycket med tron att göra utan mest kuriosa kan verkligen också vara intressant. Tex att när man tänker kors, så tänker man oftast på ett romerskt kors: † men troligtvis korsfästes Jesus på ett kors som liknade ett T. Eller att korsfästelsen rent historiskt är det mest brutala dödsstraffet ever.

Men det är även intressant att läsa om hur man bör läsa de olika texterna i Bibeln, och vilka frågor man bör ställa dem. (Säger ju det, att ställa frågor är något positivt. Även när det gäller Guds ord. Tack för bekräftelsen när man ofta känner motvind.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0