ett avbrott i städningen

Det är december och jag har fått upp en ljusstake i fönstret och håller på och donar i lgh. För första gången på flera år så har jag julkänslor. Det är fett mysigt med ljus och ha filt om sig när man sitter i soffan. Sen har träden utanför ljusslingor i sig och det ökar också mysfaktorn. Nu fattas det väl bara snö, men det kommer. :)

Något som däremot inte är lika mysigt är människor som helt verkar sakna egenskapen Ödmjukhet. Här försöker man se bakom de beteenden som vissa har gjort och försöker ha större förståelse för händelserna, men det kommer bara tillbaka som att det de gjorde kan ursäktas och att ingen skada egentligen är skedd. Tänka sig så fel de kan ha.

Med det sagt ska jag fortsätta med städning och försöka skaka av mig elaka människors attityder och förhoppningsvis släppa taget och inse att deras ageranden i det stora hela inte betyder någonting.

Men det sårar, och det ger konsekvenser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0