några ord om känslor

Det kan bara vara så tröttsamt. Ska det vara tröttsamt? Vad händer med viljan att vilja när det i stället känns tvunget? Kan bara bli så trött. Det går liksom inte ihop, det man får lära sig och verkligheten. Som människa är man inte komplett, det går liksom inte att inte såra

För att kunna utvecklas måste man ta tag i det där som hindrar en. Den smala vägen handlar väl om att fatta obekväma beslut, stå för det man står för även om det kan kännas svårt.

Är bara trött på att saker ska trötta ut en. Är trött på att bry mig om kulturen jag lever i för den är så otroligt självupptagen och egoistisk att det står mig upp i halsen. Ibland önskar jag att jag inte kände mig hemma här, för det handlar bara om yta. Anseende, rada upp sitt liv i punkter, This is who I am och nu ska jag bräcka dig för jag ska vinna tävlingen om vem som har lyckats här i livet.

Man kommer alltid vara slav under något. Frågan är bara under vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0