irritationsmoment

Boksamtal med Sverige i dag. Finally. Tydligen missförstånd kring upplägget men det blev lite diskussioner och tankar ändå. Den svenska kulturen är mycket lättare att uttyda med lite distans. Bara det att man oftast har besticken i andra lådan i köket eller att den personliga integriteten anses okränkbar. Inga dåliga saker kan jag tycka, bara exempel på hur svenskar tänker.

Men. En annan grej är mentaliteten "jag först, mina behov sen, andra sist". Det hemska är att jag tillhör den kategorin. Jag är medveten om den men den är så hårt inristad att en del av mig blir irriterad att jag ens ifrågasätter den. "såklart jag ska prioritera mig, det är ju mitt liv det handlar om".

Idioti. Som social varelse bör ordningen vara tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0