men tagga ner va! :p

Jag vet inte om det bara är jag men hur ofta skriver man "tagga ner" i en artikel i DN? Fett kul.

"Som skolläkare har det ingått i Lars H Gustafssons jobb att tagga ner föräldrar som ställt orimliga krav på sina barn, som sett det som en katastrof och som skämts när barnen inte uppfyllt förväntningarna."

Förutom det mindre relevanta (det handlar om politik och inte barnuppfostran enligt min tolkning) i slutet tyckte jag ändå att det var en bra artikel. Intressant att läsa om trender, speciellt när det handlar om uppfostran. Ena generationen gäller detta, andra generationen motsatsen.

Man är en produkt av samhället. För att skjuta in med nåt som jag tycker är viktigt så är ifrågasättande, enligt mig, det bästa sättet att komma underfund med vad man egentligen tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0