innanför björkens väggar

Jag läste nånstans i nån artikel att när man börjar leva i det förflutna har man slutat leva. Så det bör vara adelante, som man säger här, om man ska leva. Men ibland måste man tillåta sig själv att vara lite nostalgisk. Sitter at the moment och chattar med en kompis från Kagge. Kaggeholms folkhögskola. Visst lovade jag mig själv att aldrig mer bo kollektivt (vilket jag gör nu, se där, livet går oftast inte dit man tänkt) men vilka människor som ändå bodde där. Som man fick kontakt med. Som blev nära vänner och andra som man glidit ifrån eller på ett eller annat sätt kommit bort från. Men det var en fin tid. Då jag mer och mer fick lära känna Ellas humor och lära känna henne som person, diskussioner i tv-rummet, cp-trucken med Victoria och han som satte sin frysta mat på en tallrik i köket och trodde att den skulle tina lagom fram till middag, UB40, Idolkvällarna, Desperate Housewifes, alla skratt och gråt och allt liftande när bussen inte ville gå. Allén fram till slottet och sjön att sätta sig vid och se ut över vattnet.

Det var en fin tid. Värd att minnas.

Kommentarer
Postat av: Ella

ååh... nostalgi. Det var verkligen en fin och rolig tid! Haha cptrucken. Kommer du ihåg när victoria tillverkade en bajskorv av chokladbollsssmet och la på toaletten? Så himla sjukt! Jag är så glad att vi hamnade i samma hus och klass :) Kram <3

2011-01-14 @ 08:27:42
Postat av: Emma

Haha! Ja, helt growse. Jag är också jätteglad att vi hamnade i samma hus och klass. :) Saknar dig. Kram

2011-01-14 @ 12:15:44
Postat av: Emma

Btw, vi får inte glömma OC och Adam Brody samt lite Ally Mcbeal och Danny Saucedo ;)

2011-01-15 @ 03:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0