liten omväg i tankarna (eller kanske snarare en parantes)

Jag har ju en tendens att tänka väldigt många led innan jag börjar berätta hur jag tänker. Detta kan vara förvirrande för de flesta. Men jag kan skriva lite ord som nyss gick igenom min hjärna: vill läsa bloggar -> intresse -> politik -> checkar in bloggtoppen -> kollar beskrivningar -> konstaterar att toppen består av sverigedemokrater eller motståndare till den politiska korrektheten -> ställer sig frågan om svenskar vill frigöra sig från den politiska korrektheten och därför valt att ansluta sig till sverigedemokraterna.

Här, där jag befinner mig, har jag knappt tänkt på den politiska korrektheten sedan vi åkte från Sverige. Jag har nästan glömt bort att den finns. Är den verkligen ett så stort problem? Jag vill minnas att jag har stört mig jättemycket på den, att man måste vara på ett visst sätt och bete sig på ett visst sätt för att vara accepterad. Men här, är det som bortblåst.

Man är den man är, punkt.

Vad vill jag med detta blogginlägg? Inget spec. Inte mer än att det jag lär mig mer och mer genom diskussioner är att det mesta bara handlar om inställning. Inställningar som inte är gjutet i sten utan som går att ändra på (min poäng här är att andras inställning inte är förmer än din). Men pressen kanske är för stor. Vad vet jag.

Man måste i alla fall inte vara sverigedemokrat för att vara den man är och tycka som man gör. Om nu svaret på min fråga skulle lyda ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0