te doy todo lo que soy

Sol, värme, skön atmosfär, skratt med roligt umgänge, disku.. resonemang menar jag ju, ordvitsar och tralande i taxibilar. Det är lite av charmen med vistelsen i Cochabamba. Börjar mer och mer komma in i församlingen, hitta min plats i praktiken, lära känna stan bättre (dvs mitt lokalsinne ligger inte på lika mycket minus längre) och sammanhållningen i gruppen blir starkare. Det liksom, ger en trivselkänsla. Jag tänker njuta av de resterande månaderna nu, speciellt memorera bergen som finns vilket väderstreck man än tittar åt och turistmarknaden och fruktstånden. Jag är bara så. nöjd. just. nu.

Abre mis ojos oh Christo.
Abre mis ojos Señor.
Yo quiero verte.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "förlåtelsen". Om du menar att bli förlåten av Gud så är Han alltid förlåtande och barmhärtig. Ångrar man uppriktigt de synder man har begått och gör sitt bästa för att leva rättfärdigt så förlåter Gud en alltid.



Jag känner, precis som du, att jag har en personlig relation till Gud. Det är ju faktiskt samma Gud vi tror på, men ibland refererar jag till Honom som Allah (vilket betyder Gud på arabiska). :)

Vad menar du med prestationskrav?

2011-02-01 @ 02:42:44
URL: http://eshaal.blogg.se/
Postat av: Adelina

Hej jag såg kommentaren du skrev på Eshaal's blogg :) Hon gav dig ett jättebra svar!

Menar du med prestationskrav att vi måste be och bevisa att vår kärlek till Allah inte är falsk? Vi gör detta för att vi är skyldiga att göra det, Gud har gett oss livet och allt vi har i detta liv, och dessutom väglett oss till Islam så vi är skyldiga att tacka och lyda honom och vi ser det inte som en börda. :)

2011-02-01 @ 10:49:04
URL: http://linahashani.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för ert engagemang. Tycker det är intressant att ta del av. Jo, det var det jag menade med förlåtelsen. Med prestationskrav menar jag att Gud inte kräver någonting, jag är inte skyldig honom någonting, utan det han vill är att ha en relation med mig som består av villkorslös kärlek. Tack för att ni gav svar på mina frågor. :)

2011-02-01 @ 13:11:25
URL: http://emmanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0