tjugohundraelva

Gott nytt år!

For some reason kan jag inte låta bli att dra på smilbanden när jag tänker att vi gått in i 2011. Det finns lite förväntningar i luften som jag inte riktigt kan ta på, men det kan bli ett bra år. Jag tror det.

Var btw och lallade runt på turistmarknaden i går utanför posten och hittade en intressant bok: "When God's people let you down" av Jeff VanVonderen. Den handlar om vilka misstag som görs bland kristna och vilka djupa sår det kan leda till i människors liv. Det kan bli spännande läsning, eller så slutar jag läsa efter några kapitel.

Första dagen på året innehöll mestadels en födelsedagsmiddag för bröderna Pablo och Joel. De är inte tvillingar men fyller ändå år på samma dag. Bra tajmat där parents. Det smälldes över 3000 smällare också (inser att det där är en boything, eller så är det bara jag som inte blir överexalterad över smattrande smällare). Vi såg även quechuakvinnor (läs indiankvinnor) gunga på en fetinggunga för att ta ner korgar som satt högt upp på stolpar. Deras (sjukt) långa flätor flög i luften som långa snören. Det såg lite häftigt ut. :)

På månda drar vi förhoppningsvis till Argentina. Det blir nog najsish. :)

Nos vemos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0