borta bra men.. ;)

Hemkommen från Paraguay. Fortfarande skittrött. Vi åkte faktiskt buss längre tid än vi hade semester. 36 timmar dit, 36 timmar hem. Okej då, lika länge satt vi i buss som vi var i Asuncion. Sträckan mellan Älmhult och Stockholm kommer vara en barnlek när jag kommer hem (om jag hittar en lgh i huvudstaden förstås..). 5 timmar är nada. Nada. Kom igen efter 36 timmar skumpande på dåliga vägar instängd i ett hörn med en fullgubbe som medresenär och snubben framför i princip hade sitt säte i mitt knä. Jag gör inte om såna bussträckor. Om jag inte är tvungen. Dock känns det bra att ha den erfarenheten, så man inte gör om samma misstag igen. ;)

Kameran blev jag av med också, någon liten tonårsgrabb ryckte den ur min hand när vi skulle ner och checka floden (ja jag saknar vatten). Men det går väl att ersätta, minnerna som bilderna kunde bevarat kommer ju blekna med tiden, men det är inte hela världen.

Dock var det ju tokvarmt (40 grader!) och vi glassade vid hotellets pool under större delen av vår vistelse, vi shoppade lite och åt tokgod mat på en restaurang som jag inte minns namnet på though, men det kändes nästan som att man va hemma i Sverige. Fantastiskt gott.

Inser ju bara mer och mer hur gärna jag vill ha en hund. Va i kyrkan i dag (vi skulle planera men planering är ju inte alltid sydamerikanernas starka sida ;)) så jag lekte lite med de två hundarna som en familj i församlingen har. Ville kidnappa dem. I alla fall den lille svartlurviga valpen som inte ville sluta nafsa. Toksöt. Den lutade sig mot min axel när jag bar upp den och slickade sig om nosen. Vill. Ha.

Snart ska vi ha film-och-svulla-i-oss-onyttigheter-kväll. Det är inte ofta vi alla är på samma plats samtidigt så man får passa på när det väl händer. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0