avslutningar

När jag var liten skrev jag en berättelse som handlade om några som hette Mia och Markus. Berättelsen tog aldrig slut, för jag kunde inte hitta någon bra avslutning. I mellanstadiet någon gång, när jag tittade mycket på svenska såpor som Skilda världar, Nya tider, Rederiet och annat så tänkte jag att jag skulle kunna bli manusförfattare till såpoperor. Då handlade det bara om fantasi och så behövde man inte komma på något slut. Serien skulle ju ändå pågå i all oändlighet. Jättebra tyckte jag. Då kunde jag ju både skriva och slippa ansvaret att knyta ihop säcken.

X antal år senare sitter jag med artiklar som fortfarande inte får några bra avrundningar, ihopknytna säckar eller avslutar den röda tråden på ett snyggt sätt. Hur gör man? Jag blir ju inget annat än klyschig bland alla dessa valmöjligheter av avslut.

"Påbörja aldrig något som du inte kan avsluta" är ju ett citat som jag kanske ska ta del av. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0