surfing och annat

Hemkommen från Chile. 18 timmar i buss är inget jag rekommenderar, även om säterna är sjukt sköna. Men en skön vecka med innehåll som sol och bad och surfing är inget jag klagar på. Jag försökte tjata till mig lite paragliding men ingen ville lägga några pengar på det så det får bli här i Bolivia i stället. Men det hade vart så sjukt najs att börja uppe bland de höga sanddynerna och ha Stilla havet som utsikt när man gled neråt. Men men, maybe another time.

Det va dock sjukt najs att prova på surfing. Jag lyckades stå på brädan och hänga med vågen nästan in till land på första försöket. Dock va jag lite chicken under tiden eftersom det var samma dag som jordbävningen hade skett i Japan och en tsunamivåg befarades komma in mot Chile senare på kvällen. Man märkte att vattnet var lite oroligare än vanligt så jag satsade väl kanske inte fullt ut. Men nästa gång det blir tillfälle så. :)

På tal om tsunamin så fick vi ta oss till ett evakueringsområde på kvällen sen, eftersom hostelet ligger två min från stranden. Men det verkade inte som att det var något så vi gick tillbaka efter två timmar. Halv tre på natten frågade en av de anställda varför vi inte gick och la oss. Då hade jag och Ninish somnat i soffan framför nyheterna. Tydligen var det inte längre någon fara. Tack och lov.

På tal om någonting helt annat. Jag vet inte riktigt om jag klarar av dessa unga människor (här kommer alla fördomar på en och samma gång) som ska vara så hippa och trendiga och verka jättemogna och tycka att de har hittat personen i sitt liv och gifter sig så himla tidigt och samtidigt är så bergsövertygade om att det är Gud som lett dem dit. Fine, jag säger inte att jag har rätt, jag säger inte att det inte kommer bli bra. Men jag tror verkligen inte på det. Jag gör inte det. Jag tror på tid. Jag tror på en stadig och stabil grund. Och jag tror inte att den kan byggas upp på bara några månader.

Men som min rumskamrat sa häromdagen "När Emma tycker någonting så kan hon inte hålla det för sig själv. Hon bara måste dela med sig av det."

Det stämmer. :p

Kommentarer
Postat av: Simon

Det var en klok och analytisk rumskamrat.

2011-03-14 @ 08:57:17
Postat av: Emma

Höhö. Jo men jag gillar dig också ;)



(fast du har ju rätt :p)

2011-03-14 @ 12:10:48
URL: http://emmanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0