tick tick tack

Det är helt galet vad tiden går snabbt. Jag hinner inte med. Jag. hinner. inte. med. Fick de sista schemalagda veckorna av vår kursföreståndare nyligen. Tittade igenom det nu. Snart är det konsert (om tre veckor) och efter det är det bara en månad kvar tills vi åker hem. Hem till hem. Hur är hemma? Jag har typ glömt bort. Kommer jag längta iväg när jag bara hunnit vara hemma en vecka eller hur kommer det att bli? Spännande tider väntar. Men det är så galet. Det är så snart. Hej. då. Bolivia?

Folk frågar med jämna mellanrum när jag kommer komma tillbaka. En del verkar tro att jag kan komma redan till hösten. Eller till jul. Men det kommer troligtvis att dröja år innan jag kommer tillbaka. För tillbaka till Sydamerika har jag redan bestämt att jag ska. Visst saknar jag mitt liv hemma väldigt mycket men man har börjat bygga sig ett liv här. Och så ska man bara lämna. Hejdå människor. Hejdå vackra vyer och mañana mañana-tänk. Hej slav under almanacka-tänk och prestationskrav upp över öronen.

Det är lite blandade känslor märker jag visst. Bara det att det går så fort nu. På fredag är det april och i maj åker vi hem.

Pero nos vemos pronto entonces :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0